iphone se release

Vandaag de dag is de dag van telefonie en computer. Internet en data. Streaming, sharing, uploaden en liken; het is één grote poel van digitale informatie die de wereld circuleert via kleine apparaten in onze broekzak. Deze piepkleine computers staan bol de technologie waar oudere generaties zich bij op het hoofd krabben, uren piekerend over hoe ze er in vredesnaam mee om moeten gaan. Voor de gemiddelde wereldburger is het gelukkig kat in het bakkie. De smartphone heeft in de laatste paar jaren de harten van de consumenten veroverd en zal deze nimmer meer los laten. De mogelijkheden blijken eindeloos, de toegevoegde waarde blijkt onmetelijk en we kunnen simpelweg niet meer zonder. Het is ons hele leven en meer in een apparaat niet groter dan onze eigen hand.

Smartphone oorlog

Bedrijven hebben dan ook sinds enkele jaren een ware oorlog ontketend tussen elkaar, bepalend wie de ultieme koploper zou zijn in de wereld van de smartphones. Merken komen en gaan, modellen wisselen elkaar in een onmiskenbaar hoog tempo af, maar er zijn er slechts een handvol die na al deze tijd nog steeds weten te innoveren en voorop kunnen blijven lopen ten opzichte van de rest. Welke naam er het eerst te binnen schiet? Uiteraard, Apple. De Amerikaanse techreus heeft zich in de afgelopen decennia in record tijd naar uitersten gewerkt die we tot voor kort niet mogelijk durfden te houden.

Een visionair als leider

Onder leiding van visionair Steve Jobs groeide het bedrijf, dat jarenlang kampte met tegenvallende verkoopcijfers, uit tot de nummer één op het gebied van mobiele telefonie en computers. De iPhone is niet alleen een icoon onder de telefoons, het is ook nog eens een stijlfiguur. Het strakke design, de geweldige afwerking en de ijzersterke software maken dit model sinds zijn release één van de meest gewilde telefoons ter wereld. En het einde is bij lange na nog niet in zicht. Want met de release van de iPhone 6 en 6S, respectievelijk nog geen jaar geleden, bewees Apple nog steeds te kunnen blijven groeien.

Een nieuwe stap

Maar wat is de volgende stap waar men zo reikhalzend naar uit kijkt? Apple brengt vrijwel jaarlijks een nieuw model op de markt, maar dit jaar lijkt het bedrijf voor het eerst in haar geschiedenis iets uitzonderlijks te doen. Vanaf begin april 2016 zal een iPhone de winkels bereiken die niet in eerste plaats is gericht op innovatie en verandering, maar juist gericht op een verbreding van Apple’s afzetmarkt.

De nieuwe naam: iPhone SE

Dit model zal de winkels binnen treden onder de naam iPhone SE. Een compact, handzaam budgetmodel dat nieuwe specificaties combineert met een vertrouwd en betrouwbaar voorkomen om zo ook hen te bereiken die financieel minder middelen tot hun beschikking hebben. De iPhone SE staat uiteraard voor de kwaliteit die men zo gewend is van Apple, maar daarnaast ook voor toegankelijkheid en groei. Een nieuwe, ietwat ongebruikelijke, bron van inkomsten kan hiermee worden aangeboord die men anders misschien over het hoofd had gezien. Geïnteresseerd? Bekijk hier de goedkoopste iPhone SE abonnementen.

Geef een reactie